Zásadním argumentem, proč webové stránky s malým eshopem mají vývoj na míru jako efektivní řešení, je složitost eshopu. Šablonová ecommerce řešení jsou navržena a koncipována jako obecná řešení pro tisíce projektů se stejnými požadavky. Eshop jako takový je relativně složitý a rozsáhlý projekt, který musí řešit dopravy, platby, procesy objednávky, ale také jsou na něj kladeny legislativní požadavky. A bohužel je úplně jedno, jestli na eshopu je tisíc produktů nebo prodáváte na webu 3 kusy z Vaší kolekce merche. Většina funkcionality objednávání a plateb tam musí být nějak ošetřena.
Naproti tomu webové stránky mívají diametrálně odlišný charakter, kdy většina úsilí jde na webdesign, obsah, optimalizace cesty k poptávce nebo kontaktování, apod. Firemní webové stránky mívají designově odladěné podstránky, kterých bývají až desítky - historie firmy, prezentace týmu, blog, portfolio služeb, reference, a tak dále. To jsou zase věci, které neřeší hotové eshopové platformy.
Na první pohled jednoduchý projekt, který je tak většinou i prezentován, je tedy paradoxně spojením výzev eshopu a výzev webových stránek. V praxi některé projekty končí tak, že rozdělí web na dva oddělené systémy - jeden je čistě pro eshop, ale protože eshop neumí upravit design podstránek, tak ještě vedle běží klasické webovky (typicky www.firma.cz a eshop.firma.cz). Pak je ale většinou problém sladit mezi sebou navigaci a design tak, aby uživatele nemátlo přepínání mezi webovými stránkami a eshopem.
Dalším řešením je obětovat vzhled podstránek a postavit celý projekt na eshopové platformě. Wordpress a Woocommerce byly oblíbeným řešením, kde Wordpressové šablony uměly dobře obsloužit i obsahovou část webu, nicméně zpravidla to stejně končilo u toho, že v menu se objevila položka eshop a ta směřovala na plnohodnotný eshop, který ale byl prázdný, protože Woocommerce je designován na kategorie, parametry a širokou škálu produktů.
Jak tedy řešíme podobný projekt my? Překvapivě jsme vyzkoušeli všechna ze jmenovaných řešení a akceptovali kompromisy každého z nich. U webových stránek na míru, kde je rozumný budget, je nejlepší cestou provázat prvky eshopu přirozenou cestou s obsahem webových stránek tak, aby eshop a stránky nepůsobily jako oddělené systémy. Pro nákupní část pak buďto děláme kompromisy ve zjednodušení objednávky a košíku na jakousi poptávku. Díky tomu nemusíme řešit celou řadu procesních a legislativních prvků eshopu. Pokud se očekává hodně objednávek nebo eshopová část vyžaduje přeci jen více funkcionality, používáme naší interní platformu Anyshop, která je vysoce modifikovatelná a lze ji provázat s administrací webových stránek.