Belvíno
Začátek podnikání se nemusí nutně odehrávat před 30. rokem života. Belvíno vzniklo jako dlouholetý sen otevřít si vinotéku a eshop s víny. Takových eshopů je už na trhu dost... Znamená to, že je takový eshop odsouzen k neúspěchu? Ne nutně. O tom, jestli eshop bude fungovat, rozhoduje v praxi tolik faktorů, že ač jsme někdy skeptičtí, nechceme moc předpovídat. Belvíno má zajímavý sortiment - není příliš úzký a specifický, zároveň se nesnaží prodávat všechno. Úspěch hledá v dobré komunikaci s klientem a příjemném výběru a nákupu.
Webdesign
Eshop jsme navrhovali s webdesignérkou Simonou Sudovou, která vdechla webdesignu jemnost a eleganci. Pro eshop netradiční volbou je statická intro sekce s videem, která má navodit atmosféru místo přímočarého tlaku na prodej produktů. Takový prvek je z marketingového hlediska kontroverzní, nicméně v kontextu akvizice návštěvnosti homepage není natolik stěžejním místem a intro vdechuje webu trochu jiný feeling, který může odlišit web v záplavě podobných eshopů.
Řada prvků eshopu je dynamická, což je vždy výzva pro návrh, protože návrh musí počítat s možností, že klient na daná místa vloží obrázky nebo texty, se kterými "se nepočítalo v návrhu". Bannery speciálních nabídek, slidery s produkty z aktuálních kampaní jsou pak zcela v rukou klienta s tím, že v rámci různých akcí se vždy konzultují pro synchronizaci s běžící online propagací.
Cesta k produktu, cesta produktu
Specifikem eshopu je kategorizace ve dvou větvích. Vína se rozdělují do kategorií podle původu (země, oblasti) a podle barvy/odrůdy. Vzhledem k složitější dopravě jednotlivých lahvích jsme pak také řešili, jak motivovat zákazníky ke koupi celých kartonů. Výstupem je možnost přidávat do košíku z náhledu i detailu produktu celý karton. Nápad, který v praxi funguje překvapivě dobře. Karton je interně veden jako varianta produktu a váže na sebe skladové karty několika kusů lahví vína. Sklad se tedy v reálném čase synchronizuje tak, že koupě kartonu odečte 6 lahví a koupě lahve zároveň zohlední, že karton se musí rozbalit a už ho nejde koupit celý.
Funkcionalita pro ecommerce
Samozřejmostí jsou implementace měřících kódů pro Facebook (pixel), Google Analytics a Google Ads, Sklik/Zboží a Heuréka. Analytika a sběr marketingových dat je v souladu s platnou legislativou cookies. Eshop generuje XML feedy ve formátech pro Heuréku, Zboží a Google. Objednávky jsou exportovány pro účetní systém Pohoda, eshop zároveň umí z Pohody importovat skladová množství produktů. Belvíno je plně responzivní a protestované do minimální šířky 320px všech moderních prohlížečů.
Tech stack
Belvíno je postavené na vlastní platformě v Symfony 4.4, frontend eshopu je SPA (single-page application) ve Vue 3. Stylování obsluhuje Bootstrap 5 a SASS, kód je builděn, minifikován a optimalizován přes Webpack 5. O SEO limitace SPAčka se stará prerendering. Tento tech stack je momentálně naší nejodladěnější kombinací pro weby a eshopy. Příprava eshopu od návrhu po nasazení trvala přibližně půl roku, největší část vývoje zabrala necelý měsíc. Na eshopu se dále průběžně pracuje a produkty jsou propagovány standardními kanály.

Budget projektu
Příležitosti k využití
- zajímavý sortiment
- funkcionalita na míru pro pohodlnější nákup
Hlavní výzvy projektu
- obrovská konkurence
- komplikace s dopravou lahví

