Standovo Jerky

Eshop na míru se prakticky vždy pojí s tím, že má být projekt unikátní anebo jsou tam taková specifika, že to prostě nejde udělat krabicovým řešením. Finanční stránka nebývá motivem "nechat si eshop udělat". Dnes totiž žijeme v době PAYG (pay-as-you-go) služeb, které lákají na levný vstup, platíte jen za to, co používáte, atd. Výsledek je, že na každou "blbost" si máme nějakou subscription s měsíční platbou a ty platby dávají dohromady často tisíce. Tohle platí jak v osobních financích a službách typu Netflix nebo Spotify, ale pochopitelně v ještě větší míře u eshopu.

Naklikat si eshop?

Prakticky každá služba, která má byznysový use-case se v současnosti snaží maximalizovat cenu tak, aby eshopaři si ji ještě koupili a zároveň jim to bohatě krylo vývoj včetně navrch pěkného pasivního příjmu. Naklikat si eshop na Shoptetu a nakoupit pár doplňkových služeb tak často znamená platit kolem 3000 Kč měsíčně. Pochopitelně za každou instanci eshopu, takže 3 eshopy znamenají "krát tři". V týmu Standovojerky tuhle matematiku chápou a rozhodli se využít překvapivé finanční výhody eshopu na zakázku, kde při dlouhodobém provozu převáží výhodnost jednorázové investice nekonečné měsíční platby.

Nelze samozřejmě paušalizovat, že to tak je u každého eshopu, ale obecně u menších eshopů se v horizontu 3-5 let objevuje bod zlomu, kdy začne být eshop na míru zajímavější i finančně. Do hry vstupují sice různé úpravy a rozšíření, které zpravidla eshop na míru provází, ale to jsou úpravy které dále posouvají a odlišují eshop od šablonového řešení. Důležitým rozdílem je i to, že v případě ukončení plateb je u pay-as-you-go s eshopem konec. Řešení na míru je (alespoň u nás) řešeno formou exkluzivní licence k používání, která umožňuje eshop provozovat a používat dál.

"Úspory z rozsahu"

Konkrétně tým Standovo Jerky už provozuje eshop smakovo.cz, který jsme pro ně vyhotovili před pár lety. Využitím stejného backendu jsme tedy jednak ušetřili, ale také je to snadnější pro jejich expedici a administrativu obsluhovat stejný systém stejnými procesy. Úsilí tak směřovalo víceméně pouze k frontendu, který je řešen konzervativnější cestou jako full-page refresh stránka. Oživit některé komponenty webu nám pomáhá framework Angular.

Prezentovat se na webu je základ

Standovo Jerky je malý eshop, který slouží jako prezentace produktu - jakýsi katalog s možností přímého nákupu. Z naší zkušenosti je extrémně náročné prodávat napřímo zákazníkům úzký sortiment zbytných (tedy ne nezbytných) produktů. Zákazníci až na výjimky preferují nakoupit vše na jednom místě, kde jsou zvyklí, a řešit tak co nejmenší režii s dopravou zboží. Být doma pro zásilku nebo jet na výdejní místo kvůli objednávce za několik set korun by znamenalo, že produkt je naprosto jedinečný a nepostradatelný, anebo je nositelem nějakého společenského statusu.

Cesta pro Standovo Jerky tedy spíše vede rozšířením prodejních míst a distribuce skrz eshopy s širším sortimentem. Postupnou propagací a zvyšováním povědomí se brand postupně může stát natolik oblíbeným, že lidé místo přihození do košíku k jejich velké objednávce u velkého eshopu budou podporovat jejich oblíbené Jerky koupí většího balení napřímo v jejich eshopu. Cesta je to dlouhá a my držíme týmu Standovo Jerky palce, aby vytrvali v jejich zápalu ke kvalitě produktu.

eshop
IT provoz
Technická podpora

Budget projektu

Příležitosti k využití

  • produkty vlastní lokální výroby
  • zajímavá brand identita

Hlavní výzvy projektu

  • úzký sortiment pro eshop

Chcete se dotknout víc než
špičky ledovce?

<Path> Layer 1