V marketingu, copywritingu a tvorbě obsahu je "hook" (nejčastěji překládaný jako háček) naprosto klíčová úvodní část sdělení. Termín udička ale ještě lépe vystihuje jeho skutečnou funkci – jde přesně o to, nastražit lákavou návnadu, která diváka přiměje "zobnout" a věnovat pozornost zbytku sdělení. V dnešní době, kdy je pozornost vzácnou komoditou, je silná udička často důležitější než zbytek obsahu.
V softwarovém vývoji má "hook" (zde se používá spíše háček) úplně jiný, ale koncepčně podobný význam. Je to mechanismus, který programátorům umožňuje "zaháknout se" do existujícího procesu a spustit vlastní kód v přesně definovaných momentech. Systém tak poskytuje záchytné body, na které lze navázat vlastní funkcionalitu, aniž by bylo nutné měnit jádro původního kódu.
Typickými příklady jsou Git hooks, které mohou automaticky zkontrolovat kvalitu kódu před každým commitem, nebo webhooks, kdy jedna aplikace (např. e-shop) automaticky pošle notifikaci jiné aplikaci (např. účetnímu systému) vždy, když nastane určitá událost (např. nová objednávka). V obou světech je tak hook mocným nástrojem, který na začátku procesu spustí specifickou a žádanou reakci.