SEO... Jak se dostat na první stránku Googlu?
SEO je jako plevelné slovo v oboru webové tvorby. Všude se o něm mluví a všude se proukazuje na jeho důležitost. SEO experty si platila nejedna společnost a ještě dnes se setkáváme s "kouzelníky", co tvrdí, že umí posunout web na první stránku Googlu. Ano, existují určité uznávané a funkční praktiky, které skutečně pozici ve vyhledávačích podpoří. Jejich výčtem bychom ale překvapivě zjistili, že nejde o kouzla a že vlastně tyto kroky dávají smysl a člověk nemusí být SEO mág na to, aby je pochopil a aplikoval. SEO v našem pojetí je proto kombinací selského rozumu, marketingového myšlení a respekt k doporučením vyhledávačů.
K SEO se vyplatí přistupovat s chladnou hlavou a zdravým úsudkem. Vyhledávače uběhly velký kus cesty od dob, kdy stačilo napsat na stránky 6x ‘levná střecha’, dát odkaz na stránky všech svých přátel a rázem se hrnuli návštěvníci. Společnosti jako Google nebo Seznam zaměstnávají špičky v IT oboru a rozum poradí, že produkt těchto profesionálů jako je vyhledávání Google asi ‘nepřechytračí’ SEO mág František, který na Vás vykoukl přes reklamu na Facebooku…
Naše rada, co nedělat je tedy jednoduchá: Nesnažte se vyhledávače obelhat a nevěřte expertům, kteří Vám nabídnou bez jakékoli znalosti Vašeho projektu a prostředí, že Vás protlačí na první místo na Googlu. Ono i to první místo dnes není jen jedno - vyhledávače přizpůsobují výsledky každému uživateli podle mnoha faktorů tak, aby výsledky odpovídaly co nejvíce očekávání každého jednotlivého uživatele. Ostatně pokud pořád dokola budete googlit určitou frázi a klikat stále stejný odkaz, postupně ho uvidíte výše. Pro ostatní uživatele se ale nikam neposune.
Naopak naše rada, co dělat, je také jednoduchá: Vytvořte obsah, který lidi zajímá, dodávajte ho pravidelně, aktualizujte ho, doplňujte. Dbejte na rychlost Vašich stránek, přístupnost a kvalitu jejich zpracování a komunikujte se svými zákazníky. Šiřte o sobě povědomí. Důležitá je přirozená tvorba externích odkazů, ne linkbuilding jak je znám z dob před 10 lety (zběsilá registrace do katalogů, série odkazů v patičkách na smluvené weby, atd.). Profesionální pomoc, tedy skutečnou optimalizaci pro vyhledávače, vyhledejte zejména v oblasti content managementu, kvalitního copywritingu, online marketingu (včetně přítomnosti a aktivitě na sociálních sítích) a na úrovni sémantiky kódu Vašeho webu. Klíčové jsou dnes metriky Core Web Vitals a responzivita webu.
SEO zůstává do jisté míry alchymie. Algoritmy vyhledávačů nejsou zveřejněny a jsou často aktualizovány. Veškeré nestandardní praktiky, jak nepřirozeně rychle zlepšit umístěníVašich stránek, jsou vždy pokus / omyl. Pokud naleznete skulinku v algoritmu a skutečně se dostanete vysoko ve vyhledáváních, druhý měsíc Vás může potkat penalizace za nečistou SEO praktiku. Proto k problematice SEO přistupujeme konzervativně a v souladu s doporučeními vyhledávačů...
Postup, který se nám osvědčil tkví zejména v komplexní SEO strategii. V té analyzujeme potenciál projektu včetně možností, jaký obsah tvořit. Zhodnocujeme konkurenci a analyzujeme vyhledávanost stovek frází spojených s Vaší činností. Svatým grálem jsou fráze, které uživatelé často hledají, ale nenajdou, co hledali - tedy že konkurence v SEO na danou frázi není velká. Často to vede ke specializaci a soustředění na určitou skupinu klíčových slov a frází, která ale přivádí velké procento organické návštěvnosti. I takové taktiky mohou být součástí digitální strategie.
Kategorie
Kontakt

