Megamax24 je jedním z největších hráčů v oblasti prodeje pneumatik v Česku. Specializuje se na širokou nabídku pneumatik pro osobní, nákladní vozy a motocykly, včetně renomovaných značek jako Bridgestone, Dunlop, Barum, Continental a mnoho dalších. Narozdíl od konkurenčních prodejců umí „obout” prakticky cokoli má kola.
Někdy je cesta k modernímu a výkonnému e-shopu plná ostrých zatáček. Původní Megamax24 byl zastaralý, technologicky už za hranicí udržitelnosti a bez dostatečné inovační kapacity vývojářů. Když jsme v roce 2019 zahájili spolupráci, stáli jsme před výzvou: kompletně přepsat staré řešení, aniž bychom zastavili fungující byznys. Výzvu jsme přijali, nasedli a začali šlapat na plyn.
Od začátku to byla divoká jízda – vzhledem ke stavu a (ne)čitelnosti kódu jsme věděli, že prakticky všechno bylo potřeba přepsat, ale nemohli jsme si dovolit e-shop na dva roky zamrazit a vedle vyvíjet řešení na čisto. Naše rozhodnutí? Jít krok za krokem, strategicky prioritizovat změny a postupně zlepšovat to, co hořelo nejvíc. To zahrnovalo jak zásadní upgrade technologického stacku, tak vylepšení vyhledávání nebo filtrování. Lidově řečeno: když se něco upravovalo, rovnou jsme to přepsali.
Mezi technickým refaktorem jsme našli prostor i pro UX. Zjednodušili jsme produktové kategorie, aby zákazníci snáze našli to, co hledají. Přidali jsme rychlé konfigurátory pro filtrování podle specifických potřeb a implementovali jsme B2B sekci, kde firemní zákazníci přehledně a rychle nakoupí.
Díky integraci moderního fulltextového vyhledávání založeného na Elasticsearch s tolerancí překlepů a schopností prioritizovat výsledky podle tvaru dotazu začal fulltext fungovat jako jeden z hlavních vstupů k nákupu.
Zákazník najde relevantní výsledky ať už hledá podle rozměrů (195 65 15 nebo třeba 195/65 R15) nebo kódu zboží, a to ve více různých kategoriích.
Víme, že moderní zákazník potřebuje maximum možností, jak nákup pohodlně a bezpečně zaplatit a svou objednávku rychle obdržet. Postupně jsme implementovali několik moderních platebních metod pro rychlejší a bezpečnější nákup. Platební brány jako je Twisto nebo Home Credit a úzká integrace dopravců pro rychlejší expedici posunula Megamax kilometry kupředu i pro B2B zákazníky.
Megamax nezůstal jen na českém trhu – slovenská verze běží a německá je na cestě. Expanzi zjednodušila jednotná administrace a napojení na centrální ERP systém, aniž by přibyly starosti s duplicitním vývojem.
Důležitou částí naší práce byla také optimalizace výkonu. Rychlé filtry a modernizace backendu byly klíčové pro to, aby doba čekání zákazníky neodradila od nákupu. Koneckonců, kdo by měl v dnešní době čas čekat?
Díky modernizaci technologického stacku a integraci nových funkcionalit se Megamax stává stále silnějším hráčem na trhu, zejména na poli motopneu a speciálních kategorií pneumatik. Provozuje další specializované e-shopy jako je Pneugrip.cz, Pneugrip.sk nebo Agroprumyslovepneu.cz. Naší prioritou do budoucna je dokončit novou verzi e-shopu, která zachová brand identitu a bude kompletně postavena na moderní technologii a inovovaném designu.