Rybománie

Přestože nikdo u nás v týmu není aktivním rybářem, Rybománie nás všechny překvapivě chytla a byl to takový ten projekt, který chceme odladit na maximum už jen proto, že nám ten záměr přijde super. Rybářský podcast je totiž přesně takový ten "niché" marketing, který dnes funguje. Formát podcastu má už neochvějné místo v mediálních platformách, ale jak to celé funguje?

To, co vidí konečný uživatel (posluchač) je služba typu Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts atd. Co možná ale běžného posluchače nenapadne je, že tyto služby podcasty nehostují: Váš podcast tedy nenahráváte přímo do Spotify. Ono není divu, protože každý podcast má velikost desítky až stovky MB, takže kapacitní nároky na hostování tisíců podcastů by byly obrovské, a to i pro takto velké mediální platformy.

RSS Feed pro podcast

Pro "vložení" podcastu se do platforem nahrává odkaz na RSS feed, který musí být ve standardizovaném formátu. Tedy měl by být standardizovaný, ale každá platforma si z něj bere trochu něco jiného. Výsledek je, že to není úplně jednoznačné a sestavit RSS feed, co bude fungovat pro všechny platformy má spoustu pastiček po cestě. Tím hlavním úkolem RSS je nicméně poukázat, kde se nachází každá epizoda, a to odkazem na zvukový soubor s podcastem.

Potřeba RSS feedu a toho, aby někde na webu byl nahraný zvukový soubor s podcastem, vytvořila prostor pro vznik speciálních služeb pro podcasty - hostování + RSS. Asi není divu, že takové služby jsou subscription-based, takže placené měsíčně, a to v řádech kolem 10$ měsíčně i pro nejmenší podcasty. Pro Rybománii jsme se proto rozhodli zahrnout hostování souborů a generování RSS přímo do webu, takže web je jednak centrálním místem pro všechny epizody, prezentuje celý projekt a odkazuje fanoušky na všechny platformy, kde mohou Rybománii podpořit.

All-in-one administrace

Správa Rybománie díky konceptu webu na míru probíhá kompletně na jednom místě, kde stačí nahrát soubor a popisy k epizodě. Informace se propisují jak na web, tak i do všech streamovacích služeb.

Rybománie je skvělou ukázkou, jak postavit komunikaci napříč více kanály. Zpracování podcastu je po audiovizuální stránce skvělé a každá z relevantních sociálních sítí dostává pravidelně content, který odpovídá charakteru dané sítě i části cílové skupiny, která tam chodí. Výsledkem je oslovení širokého spektra potenciálních posluchačů a získání organického engagementu napříč celým webem. To vše aniž by se rozdrobila brand identita a image Rybománie.

tvorba webových stránek
IT provoz
Webdesign

Budget projektu

Příležitosti k využití

  • unikátní nápad
  • vysoká kvalita materiálů a produkce
  • flexibilita a otevřená mysl

Hlavní výzvy projektu

  • příprava jednotného RSS splňující požadavky různých platforem
  • hostování velkých audiosouborů

Chcete se dotknout víc než
špičky ledovce?

<Path> Layer 1