"Above the fold", česky "nad ohybem", je termín původně z novinového světa. Označoval tu část titulní strany, která byla vidět, i když byly noviny složené na polovinu a vystavené ve stojanu. Právě sem se umisťovaly ty nejdůležitější titulky a nejlákavější fotografie, protože to bylo to jediné, co mělo šanci upoutat pozornost a přesvědčit kolemjdoucího ke koupi.
V digitálním světě tento princip přežil a jeho význam je stejný. Označuje tu část webové stránky, kterou uživatel vidí na své obrazovce okamžitě po načtení, aniž by musel začít scrollovat. Obsah "nad ohybem" je tak vaší digitální titulní stranou – je to první a často jediná šance, jak návštěvníkovi během několika vteřin sdělit, kde se nachází, co mu stránka nabízí a proč by měl zůstat.
Ačkoliv dnes lidé scrollují mnohem ochotněji než dříve, obsah nad ohybem stále hraje klíčovou psychologickou roli. Musí okamžitě zodpovědět základní otázky návštěvníka a nalákat ho k dalšímu prozkoumání stránky. Proto se sem umisťují ty nejdůležitější prvky: jasná a stručná hodnotová nabídka (value proposition), hlavní nadpis a klíčové tlačítko s výzvou k akci (Call to Action). Je to nejdražší "pozemek" na celé vaší stránce.