AMP, neboli "akcelerované mobilní stránky", byl open-source framework, za kterým stál primárně Google. Jeho cílem bylo radikálně zrychlit načítání webových stránek na mobilních zařízeních. Fungovalo to na principu ořezané verze HTML, přísných pravidel pro skripty a hlavně díky tomu, že Google si tyto stránky přednačítal do své vlastní cache. Když pak uživatel kliknul na výsledek vyhledávání, stránka se mu zobrazila téměř okamžitě, protože se načítala přímo ze serverů Googlu.
Na vrcholu své slávy byl AMP pro zpravodajské weby a online vydavatele téměř nutností. Google totiž podmiňoval zobrazení v exkluzivním "Top Stories" carouselu na mobilním vyhledávání právě použitím této technologie, což jí dávalo obrovskou SEO výhodu. Tento tlak ale vyvolal i silnou kritiku – vydavatelům se nelíbilo, že přicházejí o kontrolu nad svým obsahem, který se zobrazoval pod doménou Googlu, a omezený formát jim bránil v použití pokročilejších funkcí nebo reklamních formátů.
Dnes je strategický význam AMP výrazně menší. S příchodem metrik Core Web Vitals a aktualizací "Page Experience" Google upustil od požadavku na AMP pro zobrazení v Top Stories. Celý "AMP experiment" ale splnil svůj účel: donutil celý obor brát rychlost na mobilech smrtelně vážně. Dnešní důraz se tak přesunul od používání specifické technologie jako AMP ke snaze dosáhnout vynikajícího výkonu a uživatelského prožitku na standardních, plnohodnotných webech.