Google Consent Mode v2 je technický framework, který umožňuje webovým stránkám komunikovat s nástroji Google (jako jsou Google Analytics a Google Ads) o tom, jaký typ souhlasu se zpracováním dat jim udělil konkrétní uživatel. Je to v podstatě překladatel mezi vaší cookie lištou a měřicími kódy Googlu, který zajišťuje, že se respektuje volba uživatele.
Hlavní změnou oproti první verzi je zavedení dvou nových parametrů: ad_user_data
(souhlas s použitím uživatelských dat pro reklamní účely) a ad_personalization
(souhlas s personalizovanou reklamou a retargetingem). Implementace verze V2 se stala od března 2024 povinnou pro všechny weby, které chtějí v Evropském hospodářském prostoru plně využívat reklamní funkce, jako je právě retargeting nebo měření konverzí.
Consent Mode v2 má dva režimy. V základním (Basic) režimu se skripty Googlu nespustí vůbec, dokud uživatel neudělí souhlas. V pokročilém (Advanced) režimu se skripty spustí vždy, ale pokud uživatel souhlas neudělí, odesílají se pouze anonymizované "pingy" bez cookies. Tato anonymizovaná data pak Google používá k tzv. modelování konverzí, kdy se pomocí umělé inteligence snaží dopočítat a odhadnout chování uživatelů, kteří souhlas neudělili, a tím alespoň částečně nahradit ztracená data.