Frekvence je metrika v placené reklamě, která udává, kolikrát se v průměru zobrazila vaše reklama jednomu unikátnímu uživateli za dané časové období. Vypočítá se jednoduše: celkový počet zobrazení (impresí) se vydělí počtem unikátních uživatelů (zásahem). Pokud měla vaše kampaň 10 000 impresí a zasáhla 2 000 lidí, frekvence je 5.
Sledování frekvence je naprosto klíčové pro efektivitu a zdraví reklamních kampaní. Příliš nízká frekvence (např. 1-2) znamená, že se uživateli připomenete jen jednou a je velmi pravděpodobné, že si vaší značky ani nevšimne nebo ji rychle zapomene. Naopak, příliš vysoká frekvence vede k jevu zvanému "bannerová slepota" (banner blindness) – uživatelé začnou vaši reklamu podvědomě ignorovat, nebo je dokonce začne aktivně obtěžovat, což může poškodit vnímání vaší značky.
Optimální frekvence neexistuje; liší se podle cíle kampaně, platformy a odvětví. Pro kampaně na budování povědomí může být žádoucí vyšší frekvence, zatímco u retargetingu je třeba být opatrnější. Moderní reklamní systémy umožňují frekvenci aktivně řídit a nastavit tzv. "frequency cap", tedy strop, kolikrát se reklama může jednomu člověku za den, týden nebo měsíc zobrazit. Je to neustálé hledání rovnováhy mezi tím být vidět a tím nebýt otravný.