Jsme z "Budějc". Je výhodou lokální dodavatel online marketingu?

Většina firem se vydává na Internet hledat nového partnera pro online marketing dotazy jako "online marketing [název města]", takže v našem případě "online marketing české budějovice". V dobách "offline" marketingu bylo standardem mít svého dodavatele po ruce kvůli vyzvedávání letáků, plachet a dalších materiálů, osobní schůzky atd. Je to tak i u digitálních partnerů?

Globální pandemie a lockdown roku 2020 dramaticky urychlil trend, který se v IT postupně objevoval už od roku 2015. Lidé a firmy zjistili, že nemusí zavším neustále jezdit a vlastně i práce se dá dělat z domova. Digitální prostředí Internetu dnes umožňuje díky špičkové konektivitě a mobilním zařízením být neustále online potenciálně v kontaktu s kýmkoli. 

Ve spolupráci v oblasti online marketingu je naprostá většina materiálů digitální, posílá se elektronicky. Přestože upřednostňujeme osobní schůzky, i jednání dnes běžně probíhají elektronicky a co si budeme povídat, provozní otázky se dnes standardně řeší po emailech. Určitě tedy neplatí, že je bezpodmínečně nutné mít jako dodavatele online marketingu společnost s kanceláří ve městě Vašeho podnikání.

Je to ale výhoda mít online marketing z Českých Budějovic, pokud v Budějcích podnikáte? Někdy ano. Případy, kdy je lepší mít Vašeho dodavatele online marketingu v místě podnikání jsou například:

  • jde o velmi specifické lokální podnikání - např. že kavárna je na zvláštním místě obce a součástí tvorby strategie je pochopení pohybu místních, analýza cílové skupiny a hledání způsobu jak online oslovit efektivně cílovku tak, aby na místo, kudy normálně nechodí, zavítali. Ze složitosti popisu příkladu je asi jasné, že takových případů moc není a principy online propagace pražské kavárny budou podobné té v Českých Budějovicích.
  • spolupráce zahrnuje složky, kde je nutná pravidelná návštěva - tady jde hlavně o tvorbu obsahu, která zahrnuje pořizování fotek a videí z místa podnikání. Dojíždět každý týden 100 km za tímto účelem je nepraktické. Na druhou stranu je relativně malý průnik mezi situací, kdy je třeba takto pravidelné pořizování obsahu na provozovně a zároveň není nikdo u klienta "in-house", kdo by obsah pořizoval. 
  • obě strany se dohodnou na pravidelných osobních schůzkách - někdy prostě preferujete při spolupráci "být po ruce"

Případné výhody blízkosti dodavatele online marketingu nicméně vždy převáží, pokud je dodavatel služeb kvalitní a rozumíte si. V Anycoders-spolupráci vždy navazujeme jako dlouhodobý vztah, kde musíme mít společné cíle a myšlenkově se shodovat na propagaci Vašeho projektu. Pokud takto souzníme a projektu věříme, věnujeme práci náš zápal a zkušenosti. Vzdálenost pak není překážkou a v případě potřeby spolupracujeme např. s lokálními fotografy nebo dalšími týmy, které na projektu pracují.

Chcete se dotknout víc než
špičky ledovce?

<Path> Layer 1