Bounce Rate je analytická metrika, která v procentech udává, jaký podíl návštěvníků opustil web hned po zobrazení jediné stránky, aniž by provedl jakoukoliv další akci. Za "odraženého" návštěvníka (bounce) se považuje ten, kdo přišel na stránku a bez kliknutí na jiný odkaz, tlačítko nebo prvek ji zase zavřel. Jde v podstatě o měřítko "jednostránkových návštěv".
Vysoká míra okamžitého opuštění je často interpretována jako negativní signál. Může naznačovat, že obsah stránky nerezonuje s očekáváním návštěvníka – například text reklamy sliboval něco jiného, než co se na stránce skutečně nachází. Dalšími příčinami mohou být pomalé načítání, nepřehledný design, technické chyby nebo jednoduše nerelevantní návštěvnost přicházející ze špatně zacílených kampaní.
Je ale klíčové vnímat Bounce Rate v kontextu. U kontaktní stránky nebo blogového článku, kde si uživatel rychle najde informaci (telefonní číslo, odpověď na otázku) a odejde, může být vysoká míra opuštění naprosto v pořádku. Naopak u domovské stránky e-shopu je vysoký Bounce Rate alarmující. V moderních analytických nástrojích (jako Google Analytics 4) je tento ukazatel postupně nahrazován propracovanější metrikou "Engagement Rate" (míra zapojení), která lépe odráží, zda byl uživatel na stránce aktivní, i když ji neopustil.