Brand Identity a tvorba logotypu

Značka je od počátků obchodu skvělým marketingovým nástrojem. Ke známé značce se zákazníci obracejí s důvěrou a mnohdy po známé značce sáhnou ti, kteří se v daném oboru nepohybují a znají jen jednou značku - ideálně tu Vaši.

Silná značka znamená také vracející se zákazníky a vracející se zákazník je dnes nejcennějším výsledkem marketingu firmy - generuje příjmy s minimálním nákladem na akvizici. Zákazníci se vracejí k takové značce, se kterou se ztotožňují. Nejdříve ale musí značka něco představovat - mít nějakou identitu. A právě tím se zabývá Brand Identity.

Jednoduše řečeno Brand Identity řeší symboly, hodnoty a principy, ke kterým se značka hlásí. Je to soubor prvků, z nichž nejpatrnější pro nové zákazníky jsou prvky grafické. Brand identity proto představuje zejména logo, tvary a korporátní barvy. Dobrá brand identity znamená souznění těchto grafických (viditelných) prvků se skutečností, jak firma funguje (Logo se zeleným lístkem by neměla mít ropná společnost s pověstí ničitelů životního prostředí.).

Identita značky je klíčová pro dobrý webdesign i online marketing, a proto se jí v rámci našich projektů vždy věnujeme. Z dobré brand identity se v tvorbě grafických materiálů vychází a dodržují se pravidla dané nějakou formou dokumentace, jako je logomanuál. V případě, že značka ještě nemá dokumentaci nebo nejsou prvky brand identity dostatečně kvalitní, je vhodné v rámci projektu řešit rovnou i celou brand identitu, často včetně redesignu loga.

 

Chcete se dotknout víc než
špičky ledovce?

<Path> Layer 1