Google Ads je online reklamní platforma od společnosti Google, která umožňuje inzerentům zobrazovat své reklamy milionům uživatelů napříč celou sítí Google. Jedná se o největší a nejdominantnější systém pro PPC (Pay-Per-Click) reklamu na světě, kde inzerenti platí typicky až ve chvíli, kdy uživatel na jejich reklamu klikne.
Platforma funguje na principu aukce v reálném čase a nabízí několik základních typů kampaní. Nejznámější je reklama ve vyhledávání, kde se textové inzeráty zobrazují nad organickými výsledky, když uživatel hledá konkrétní klíčové slovo. Dále je to obsahová síť, která umožňuje zobrazovat vizuální reklamy (bannery) na obrovském množství partnerských webů, v aplikacích nebo na YouTube. Pro e-shopy jsou pak klíčové Nákupy Google, které zobrazují přímo produkty s obrázkem a cenou.
Síla Google Ads spočívá v schopnosti zasáhnout uživatele v momentě, kdy aktivně projevují zájem o produkt nebo službu. Správné nastavení a optimalizace kampaní je ale komplexní disciplína, která vyžaduje hlubokou znalost klíčových slov, cílení, demografických údajů a strategie nabídek. Cílem není jen přivést na web co nejvíce lidí, ale přivést ty správné lidi za co nejlepší cenu a dosáhnout tak pozitivní návratnosti investic do reklamy (ROAS).