Co znamená Meta Pixel (dříve Facebook Pixel)?

Meta Pixel je malý kousek JavaScriptového kódu, který se vkládá na webové stránky a funguje jako analytický most mezi webem a reklamní platformou společnosti Meta (Facebook a Instagram). Jeho úkolem je sledovat a zaznamenávat akce (události), které návštěvníci na webu provádějí, a tyto informace posílat zpět do reklamního účtu. Je to v podstatě senzor, který umožňuje měřit, optimalizovat a cílit reklamy na základě reálného chování uživatelů.

Pixel plní tři klíčové funkce. Zaprvé, měří konverze, takže přesně víte, kolik nákupů, registrací nebo jiných cílů vaše reklamy přinesly. Zadruhé, data z pixelu slouží k optimalizaci reklam – algoritmus se učí, jací lidé na webu provádějí požadované akce, a následně reklamu zobrazuje dalším, podobným uživatelům. A zatřetí, umožňuje tvorbu vlastních publik, což je jeho největší síla.

Díky pixelu můžete vytvářet publika pro retargeting (znovu oslovit lidi, kteří navštívili váš web, ale nenakoupili) nebo tzv. lookalike publika (najít nové lidi, kteří se svými vlastnostmi co nejvíce podobají vašim stávajícím nejlepším zákazníkům). Pro jakoukoliv seriózní reklamu na platformách Meta je správně implementovaný pixel naprostým základem. Bez něj inzerujete naslepo.