Co znamená Retargeting?

Retargeting (někdy také remarketing) je forma online reklamy, která cílí na uživatele, kteří již v minulosti navštívili váš web nebo projevili interakci s vaší aplikací, ale neuskutečnili požadovanou konverzi (např. nákup). Je to strategie, jak znovu oslovit "teplé" publikum, které už o vás ví a projevilo zájem, a připomenout mu vaši nabídku.

Technicky to funguje pomocí sledovacího kódu (např. Meta Pixelu), který na vašem webu umístí do prohlížeče návštěvníka anonymní soubor cookie. Když tento uživatel opustí váš web a prochází jiné stránky nebo sociální sítě, které jsou součástí reklamní sítě (např. Facebook, Google), systém ho díky cookie rozpozná a zobrazí mu vaši specificky připravenou reklamu.

Retargeting je extrémně efektivní, protože cílíte na lidi, kteří jsou v nákupním funnelu mnohem dál než zcela "studené" publikum. Klíčem k úspěchu je ale chytrost a relevance. Je nutné správně nastavit frekvenci zobrazení, abyste uživatele neobtěžovali, a ideálně mu zobrazovat reklamu na produkt, který si skutečně prohlížel. Stejně tak je zásadní vyloučit z cílení uživatele, kteří již nakoupili. Dobře provedený retargeting je jemné připomenutí; špatně provedený je otravné pronásledování.