Co znamená PLA (Product Listing Ads)?

PLA, neboli Product Listing Ads, je starší označení pro formát vizuální reklamy v rámci Google Ads, který je dnes známý spíše pod názvem Shopping Ads (Nákupní reklamy). Jedná se o ty reklamy, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání (typicky na samém vrchu stránky) a ukazují přímo obrázek produktu, jeho název, cenu a jméno prodejce.

Na rozdíl od klasických textových reklam, které cílí na klíčová slova, fungují PLA na základě produktového feedu. To je datový soubor, který e-shop nahrává do platformy Google Merchant Center a který obsahuje veškeré informace o prodávaných produktech. Google si pak sám na základě vyhledávacího dotazu uživatele a dat z feedu rozhodne, které konkrétní produkty zobrazí.

Síla tohoto formátu spočívá v jeho vizuální přitažlivosti a informační hodnotě. Uživatel vidí obrázek a cenu ještě před proklikem, což znamená, že na reklamu klikají primárně lidé s vážným zájmem o koupi. To vede k vyšší míře prokliku (CTR) a často i k lepšímu konverznímu poměru než u standardních textových reklam. V současnosti jsou tyto kampaně z velké části automatizovány a spravovány v rámci modernějších typů kampaní, jako je Performance Max (PMax).